Sonda spațială BepiColombo a trimis pe Pământ prima sa imagine cu planeta Mercur. A fost lansată acum trei ani de Agenția Spațială Europeană dar va mai dura patru ani până va reuși să intre pe o orbită stabilă în jurul celei mai apropiate planete de Soare.

sonda-spatiala-bepicolombo-a-trimis-pe-pamant-prima-sa-imagine-cu-planeta-mercur-a-fost-lansata-acum-trei-ani-de-agentia-spatiala-europeana-dar-va-mai-dura-patru-ani-pana-va-reusi-sa-intre-pe-o-orbita-stabila-in-jurul-celei-mai-apropiate-planete-de-soare.

BepiColombo are trei componente, două științifice și un modul de transfer, a cărui misiune este să aducă modulele științifice pe orbită în jurul planetei Mercur. Primul modul științific, dezvoltat de către Agenția Spațială Europeană, conține 11 instrumente separate. Acestea vor cartografia întreaga suprafață a lui Mercur, vor măsură câmpul magnetic al planetei, și vor determina compoziția suprafeței și interiorului acesteia. Foarte important este și faptul că unul dintre instrumente va testa teoria relativității generalizate a lui Einstein.

Al doilea modul științific aparține Agenției Spațiale Japoneze și va studia câmpul magnetic și atmosfera lui Mercur, vântul solar și interacțiunea celor trei.

BepiColombo a fost lansată în Octombrie 2018, petrecând trei ani pe drumul către Mercur. În ciuda distanței relativ mici față de Pământ (comparativ cu alte planete mult mai studiate, precum Jupiter sau Saturn), pe Mercur este mai greu de ajuns din cauza apropierii sale de Soare. Din cauza acestei apropieri este nevoie de manevre mai complicate, pentru a pierde suficientă energie și pentru a intra pe orbită.

Acum BepiColombo doar a trecut pe lângă Mercur și vor mai dura încă 4 ani până când va putea intra pe o orbită stabilă în jurul planetei și își va putea începe misiunea științifică. Până atunci, sonda își va continua orbita în jurul Soarelui și se va mai întâlni de încă 5 ori cu Mercur, fără a putea intra însă pe orbită în jurul acesteia.

Sursa: ESA