Brazilia. São Paulo a comandat sute de taxiuri electrice aeriene, care vor fi livrate și vor intra în serviciu din 2024. Furnizorul, o firmă irlandeză, promite călătorii cu zero emisii, la costuri de Uber, în cel mai mare oraș din America Latină și unul dintre cele mai aglomerate din lume.

brazilia-sao-paulo-a-comandat-sute-de-taxiuri-electrice-aeriene,-care-vor-fi-livrate-si-vor-intra-in-serviciu-din-2024-furnizorul,-o-firma-irlandeza,-promite-calatorii-cu-zero-emisii,-la-costuri-de-uber,-in-cel-mai-mare-oras-din-america-latina-si-unul-dintre-cele-mai-aglomerate-din-lume.

Compania aeriană braziliană Gol și-a propus să ofere o alternativă rapidă, nepoluantă și ieftină pentru cei care acum fac naveta cu feribotul. În acest moment elicopterele sunt apanajul bogaților, dar compania și-a propus un cost de un dolar pe pasager, pentru o călătorie de 40 de kilometri.

Va fi o inovație absolută. Vom democratiza călătoriile aeriene”, a declarat Domnhal Slattery, director executiv al grupului irlandez Avolon într-un interviu pentru Financial Times. Avolon va livra 250 de aeronave electrice VA-X4 eVTOL, cu decolare și aterizare verticală, produse în Anglia, o încrucișare futuristă între un elicopter și un planor, dar a comandat deja 500 de astfel de aparate, convins fiind că, după America de Sud, se va putea concentra pe piața asiatică.

Estimarea noastră de bază în acest moment este că costul de operare aici pentru această aeronavă va fi echivalentul a un dolar per pasager pentru o călătorie de 40 km“, a declarat Slattery pentru FT. “Credem că putem reduce costul până la echivalentul unei călătorii Uber din Manhattan până la aeroportul JFK”.

Puține orașe au nevoie de o astfel de revoluție mai mult decât São Paulo, o metropolă cu peste 12 milioane de locuitori, sufocată de o flotă de 8,6 milioane de autovehicule. La sfârșitul anilor 1990, aglomerația a devenit atât de gravă, încât autoritățile au fost forțate să limiteze prin rotație circulația vehiculelor, așa cum era în România comunistă. São Paulo este abia al cincilea oraș ca mărime din lume după Tokyo, Delhi, Seul și Shanghai.

Sursă: Financial Times

Articole similare