Analiză. Vaccinarea obligatorie le dă angajaților americani de ales între păstrarea sau pierderea locului de muncă. Numai din motive medicale sau convingeri religioase întemeiate muncitorii pot fi exceptați de la această obligație.

analiza-vaccinarea-obligatorie-le-da-angajatilor-americani-de-ales-intre-pastrarea-sau-pierderea-locului-de-munca-numai-din-motive-medicale-sau-convingeri-religioase-intemeiate-muncitorii-pot-fi-exceptati-de-la-aceasta-obligatie.

În SUA, tot mai multe companii încep să le impună angajaților să se vaccineze anti-Covid sau se gândesc să ia această decizie, potrivit unui sondaj realizat de grupul de consultanță Willis Towers Watson în rândul a o mie de angajatori. Companii precum Facebook, Google, lanțul de magazine Walmart, banca Goldman Sachs, studiourile Netflix sau operatorul de zboruri United Airlines au făcut din imunizare o condiție obligatorie pentru revenirea la serviciu.

Conform legislației din domeniul muncii, angajatorul are dreptul să stabilească propriile criterii de selectare a potențialilor angajați, iar aici ar putea fi inclusă chiar și vaccinarea împotriva coronavirusului, potrivit Comisiei pentru Egalitate de Șanse în privința Angajării (EEOC). În aceste condiții, angajații au de ales între a se imuniza și a-și căuta un alt loc de muncă.

Sunt puține cazurile în care un angajat ar putea scăpa nevaccinat și cu job, de exemplu dacă depinde de angajator în privința asigurării spațiului de locuit sau al transportului la locul de muncă. Mai poate invoca problemele medicale sau convingerile religioase solide, pentru a nu se imuniza. În alte cazuri, nu prea are de ales decât să renunțe la job”, a explicat un avocat din New York, specializat în dreptul muncii.

Cu toate acestea, încă sunt companii care aleg să nu-i concedieze pe cei nevaccinați, fie pentru a nu provoca dispute între muncitori, fie că le este greu să facă noi angajări. Potrivit unui sondaj realizat de Aon, care vinde servicii financiare și de sănătate, din 583 de firme, doar 7% ar lua această decizie radicală. Alte 20% au precizat că-și testează regulat angajații, iar o treime că recurg la munca de acasă.

Dr. Neal Mills, medic-șef al Aon, a arătat că tendința de a oferi alternative este temporară, ținând cont de deschiderea și acceptarea serurilor, dar și de incertitudinea legată de evoluția pandemiei, pe fondul răspândirii variantei Delta. Și șeful Willis Towers Watson se așteaptă ca dorința de vaccinare să crească, după autorizarea definitivă a Pfizer de către FDA.

Analiza integrală pe CBS.

Sursă foto: Pojoslaw | Dreamstime.com

Articole similare