Sondaj INSCOP: Aproape 60% dintre români ar vota un partid naţionalist, care promovează valori religioase şi susţine familia tradiţională. Dintre aceștia, două treimi spun că nu ar mai vota un asemenea partid dacă ar propune ieșirea din UE.

sondaj-inscop:-aproape-60%-dintre-romani-ar-vota-un-partid-nationalist,-care-promoveaza-valori-religioase-si-sustine-familia-traditionala-dintre-acestia,-doua-treimi-spun-ca-nu-ar-mai-vota-un-asemenea-partid-daca-ar-propune-iesirea-din-ue.

În același timp, dintre cei care ar vota cu un partid naționalist, doar 21% (ceea ce reprezintă 12% din totalul populației) ar mai vota cu un asemenea partid dacă ar propune o apropiere de Rusia, iar doar 25% (15% din totalul populației) ar mai vota dacă ar propune restrângerea drepturilor minorităților naționale.

Cei care și-ar menține opțiunea de vot pentru un partid naționalist, care ar propune măsuri pentru ieșirea României din Uniunea Europeană sunt mai ales persoane cu vârsta între 45 și 59 de ani, care declară că veniturile nu le ajung nici pentru strictul necesar.

Referitor la relația cu UE, aproape 65% dintre respondenți consideră că România trebuie să își apere interesele naționale atunci când sunt în dezacord cu regulile Uniunii Europene, chiar dacă riscă să își piardă poziția de stat membru al UE. Totuși, aceștia se declară conștienți că ieșirea din UE ar afecta interesele naționale ale României.

Persoanele cu vârsta sub 30 de ani, locuitorii din București și din regiunea Nord Est consideră într-o proporție mai mare decât media că ieșirea din UE ar afecta interesele țării noastre. La polul opus sunt persoanele cu vârsta între 30 și 44 de ani, din mediul rural.

De asemenea, 63% dintre respondenți admit că România se va dezvolta mai bine economic în viitor dacă va fi în interiorul Uniunii Europene.

Respondenții au fost întrebați care cred că sunt primele trei interese naționale ale României dintr-o listă predefinită. Astfel, pe primul loc în ierarhia intereselor naționale se situează dezvoltarea economiei (32,6%). 

Sondajul a fost realizat în perioada 1 – 15 iunie 2021, pe un eșantion de 1.100 de persoane.

Studiul integral: 

28.06.21 Prezentare Grafica. Cap 2 Sondaj GMF STG

Articole similare