Franța. Google a fost amendată cu 220 de milioane de euro, pentru abuz de poziție dominantă pe piața de publicitate online. Amenda a fost redusă, ca urmare a faptului că Google a fost de acord să aducă o serie de modificări algoritmilor săi de țintire a publicității.

franta-google-a-fost-amendata-cu-220-de-milioane-de-euro,-pentru-abuz-de-pozitie-dominanta-pe-piata-de-publicitate-online-amenda-a-fost-redusa,-ca-urmare-a-faptului-ca-google-a-fost-de-acord-sa-aduca-o-serie-de-modificari-algoritmilor-sai-de-tintire-a-publicitatii.

Decizia de a sancţiona Google are o importanţă deosebită deoarece este prima decizie din lume care se concentrează pe algoritmii publicității online”, a precizat Isabelle de Silva, șefa autorității franceze de reglementare. Ea a mai spus că amenda urma să fie mai mare, dar a fost redusă ca urmare a faptului că s-a ajuns la o înțelegere, fără a da însă alte detalii.

Aceasta este o încercare de a reface echilibrul de putere asupra anunțurilor online în favoarea editorilor, care au pierdut teren considerabil odată cu dezvoltarea Google și Facebook”, consideră Autoritatea de Reglementare Antitrust.

De asemenea, autoritatea franceză de supraveghere spune că decizia deschide calea editorilor care s-au simțit dezavantajați să solicite daune de la Google, după ce mulți editori de la nivel global și-au exprimat nemulțumirea față de practicile publicitare folosite de giganții tehnologici, în condițiile în care instrumentele acestora au devenit indispensabile în acest domeniu.

Google nu a comentat anunțul. Investigația a fost demarată ca urmare a plângerii depuse de grupul francez de presă Le Figaro și a grupului belgian Rossel. Și autoritățile italiene au anunțat recent că investighează Google, pentru aceeași faptă.

Sursă: Reuters

Foto: Duangphorn WiriyaDreamstime.com

Articole similare