Asociația Salvați Copiii: În România, un copil din doi este supus unei forme de abuz, iar o treime trăiește în risc de sărăcie și excluziune socială. Din cauza izolării din timpul pandemiei, un copil din trei s-a confruntat cu stări de anxietate și a avut nevoie de consiliere.

asociatia-salvati-copiii:-in-romania,-un-copil-din-doi-este-supus-unei-forme-de-abuz,-iar-o-treime-traieste-in-risc-de-saracie-si-excluziune-sociala-din-cauza-izolarii-din-timpul-pandemiei,-un-copil-din-trei-s-a-confruntat-cu-stari-de-anxietate-si-a-avut-nevoie-de-consiliere.

Un raport publicat de Asociația Salvați Copiii cu ocazia zilei de 1 iunie arată că în România, un copil din doi este afectat de analfabetism funcțional, este supus unei forme de violență fizică, emoțională și sexuală. De asemenea un copil din trei trăiește în risc de sărăcie și excluziune socială, iar șase copii dintr-o mie mor înainte de a împlini un an de viață. Raportul mai arată că 750 de fete sub 15 ani devin mame anual, iar cel puțin o sută de mii de copii trăiesc fără ambii părinți sau fără unul dintre ei.

”România rămâne o țară a șanselor inegale, în condițiile în care acest risc al sărăciei variază de la 14,5% în marile orașe la 27,8% în orașele mici și suburbii și atinge un îngrijorător nivel de 44,3% în mediul rural. E de așteptat ca, în cursul anului 2020 afectat de pandemia de COVID-19, aceste date să înregistreze o creștere în ceea ce privește numărul de copii captivi ai lipsei acute de oportunități de dezvoltare”, se mai arată în raport. 

Totodată, Asociația Salvați Copiii arată că în ianuarie 2020, peste 275 de mii de copii cu vârsta învățământului obligatoriu (7-17 ani) nu mergeau la școală, iar, pe ansamblul învățământului primar și gimnazial, rata abandonului școlar pentru anul 2018/2019 a fost de 2,1%, ceea ce înseamnă aproximativ 35.300 de elevi, indicatorul fiind în creștere față de anii anteriori.

În ceea ce privește violența asupra copiilor, Asociația evidențiază că aceasta reprezenta un fenomen pandemic înainte de izbucnirea epidemiei de COVID-19, estimându-se că, la nivel global, un miliard de copii cu vârste cuprinse între 2 și 17 ani sunt supuși violenței fizice, sexuale, emoționale sau neglijenței în fiecare an. ”COVID-19 amenință să accentueze riscul de violență împotriva copiilor, în special pentru cei aflați deja în risc mai mare de violență – inclusiv fete, copii săraci, copii cu dizabilități și cei în contexte fragile”, se subliniază în raport. 

Un studiu, realizat anterior referitor la educația online și efectele perioadei de izolare, a arătat că oboseala, tristețea, furia, plictiseala au fost stări resimțite des de către copii, cei mici din ciclul primar și adolescenții acuzând un impact negativ mai puternic al izolării de alți copii de vârsta lor. 

Patru din zece copii, în timpul utilizării Internetului, au întâmpinat probleme precum conținutul negativ, mesajele nedorite, viruși, știri false, iar unul din trei au avut neînțelegeri cu părinții legate de activitatea pe internet sau timpul petrecut online. Un copil din trei s-a confruntat cu stări de anxietate și a avut nevoie de consiliere și suport psiho-emoțional, procentul crescând la peste 50% în cazul adolescenților, mergând până la consecințe extrem de grave (tentative de suicid). Iar peste 90% dintre copiii care au avut nevoie de terapie psihologică în ultimul an au dezvoltat tulburări emoționale legate de contextul pandemic. De asemenea, a fost constatată o scădere generală a concentrării la orele online, precum și a abilităților și a interacțiunilor sociale. 

Articole similare