Marea Britanie. O coaliție formată din 17 organizații solicită guvernului să îi facă pe marii giganți din tehnologie, precum Google și Facebook, direct responsabili pentru reclamele false și înșelăciunile care au loc pe aceste platforme.

marea-britanie-o-coalitie-formata-din-17-organizatii-solicita-guvernului-sa-ii-faca-pe-marii-giganti-din-tehnologie,-precum-google-si-facebook,-direct-responsabili-pentru-reclamele-false-si-inselaciunile-care-au-loc-pe-aceste-platforme.

Într-o scrisoare adresată ministrului de Interne britanic, cele 17 organizații (inclusiv Poliția Londrei) au cerut guvernului să forțeze toate rețelele de socializare și toate motoarele de căutare să verifice anunțurile publicitare distribuite pe acestea, pentru a proteja publicul de o “avalanșă” de mesaje frauduloase care implică investiții financiare de orice tip. Acestea cer ca guvernul să introducă fraudele online în proiectul de lege privind siguranța pe internet, așteptat să fie prezentat în discursul Reginei, din 11 mai.

Datele oficiale furnizate de Centrul anti-fraudă din Marea Britanie arată că utilizatorii au pierdut 1,7 miliarde de euro anul trecut în urma înșelăciunilor online, iar UK Finance, asociația compericală pentru sectorul bancar și servicii financiare din Regat, spune că numărul cazurilor de înșelăciune a crescut cu o treime în 2020. 

Rata de fraudă din sistemul online a crescut din ce în ce mai mult pe parcursul anului trecut, pe fondul pandemiei, când s-a pus accentul în special pe lucratul de acasă. Mai exact, totul a plecat de la numeroase persoane ce au raportat că au pierdut bani prin intermediul motoarelor de căutare, fiind păcăliți de falși specialiști în momentul în care voiau să se documenteze despre cum să-și investească banii. Alți utilizatori au fost înșelați de către anunțurile publicitare frauduloase de pe rețelele de socializare, multe dintre aceste fraude având legătură cu investițiile în criptomonede. 

Google a anunțat, săptămâna trecută, că a luat măsuri pentru a combate acest fenomen, spunând că va adopta noi restricții pentru anunțurile publicitare din domeniul financiar din Marea Britanie, în următoarele luni. 

Sursa: The Guardian 

Articole similare