Marea Britanie a depășit Franța și a devenit a doua piață de mașini electrice din Europa. S-au vândut peste 31 de mii de modele electrice în primele trei luni ale anului, jumătate însă față de câte s-au vândut în Germania.

marea-britanie-a-depasit-franta-si-a-devenit-a-doua-piata-de-masini-electrice-din-europa-s-au-vandut-peste-31-de-mii-de-modele-electrice-in-primele-trei-luni-ale-anului,-jumatate-insa-fata-de-cate-s-au-vandut-in-germania.

Mai exact, 31.800 de mașini electrice au fost vândute în Marea Britanie în primele trei luni ale anului, comparativ cu 30.500 în Franța, potrivit analizei realizate de Matthias Schmidt (analist independent al pieței de automobile). Modele cu baterie electrică au reprezentat 7,5% din vânzările din Marea Britanie în primele trei luni ale anului, potrivit datelor din industrie, aproape dublând cota de piață comparativ cu aceeași perioadă din 2020.

Vânzările de mașini electrice au crescut rapid de la începutul anului 2020, pe fondul noilor reguli privind emisiile, producătorii confruntându-se cu amenzi severe dacă producția medie de dioxid de carbon a produselor lor nu scade. Schmidt a declarat: “Marea Britanie este probabil să rămână pe locul doi în piața europeană BEV (vehicul electric cu baterie) în acest an, deși se află mult în urma liderului pieței, Germania, pe care producătorii se bazează pentru a îndeplini obiectivele la nivel european datorită stimulentelor generoase oferta acolo”.

Șoferii din Marea Britanie sunt însă îngrijorați de faptul că rețeaua de încărcare din Marea Britanie nu se ridică la nivelul cererii. Potrivit YouGov 78% consideră că infrastructura de încărcare nu este încă adecvată, comparativ cu 65% în celelalte țări europene chestionate.

În ciuda pandemiei, 2020 a fost primul an în care consumatorii europeni au cumpărat mai mult de jumătate de milion de mașini electrice. Se preconizează că acest bilanț se va dubla în 2021. 

Germania este de departe cea mai mare piață de mașini electrice din Europa, cu 64.700 de unități vândute în primul trimestru. La această performanță au contribuit parțial și anumite subvenții generoase. Alte piețe sunt proporțional mai avansate decât Marea Britanie în ceea ce privește trecerea la mașini electrice. Norvegia a fost în 2020 prima țară din lume în care s-au vândut mai multe mașini electrice decât mașinile cu combustibil fosil, tot grație subvențiilor.

Sursă: The Guardian

Articole similare