Studiu. Camioanele electrice pot fi cel puțin la fel de eficiente ca și cele pe motorină, cu condiția de a putea fi încărcate din patru în patru ore, timp de 40 de minute.

studiu-camioanele-electrice-pot-fi-cel-putin-la-fel-de-eficiente-ca-si-cele-pe-motorina,-cu-conditia-de-a-putea-fi-incarcate-din-patru-in-patru-ore,-timp-de-40-de-minute.

Realizat de Institutul Mediului din Stockholm (Suedia), studiul arată că, dacă rețelele de încărcare rapidă a vehiculelor electrice sunt adaptate pentru camioanele cu baterii, acestea pot avea costuri mai mici decât cele care folosesc motorina drept carburant. 

Aproximativ 7% din emisiile globale de carbon sunt generate de camioanele de mare tonaj. Studiul arată că această problemă poate fi rezolvată prin realizarea unui sistem de încărcare rapidă a bateriilor electrice, iar nu prin proiectarea unor baterii mai mari, care să țină mai mult.

În studiul lor, autorii au dezvoltat un prototip de camion electric care a mers 4 ore și jumătate, după care a stat la încărcat 40 de minute, folosind un prototip de dispozitiv de încărcare de mare putere. Dar eficiența vine din faptul că transportul auto de mărfuri grele folosește drumuri principale și autostrăzi care leagă porturile și terminalele, deci ar fi necesar de un număr mai mic de stații electrice de încărcare, decât în cazul turismelor. 

Nu contează neapărat capacitatea bateriei camionului. Un vehicul mai greu consumă mai multă energie. Este deci nevoie de mai multă energie la încărcare. Cu cât consumă mai multă energie, cu atât există un potențial mai mare de economisire, prin eficientizare“, a spus autorul studiului, Björn Nykvist.

Studiile anterioare arătau că transportul de marfă ar fi prea costisitor dacă s-ar face cu camioane electrice, pentru că acestea ar necesita dezvoltarea unor baterii mult prea mari, a căror durată de încărcare ar fi prea mare.

În Marea Britanie și în întreaga lume, preferința pentru mașini electrice și hibride crește rapid. Potrivit BBC, 14% dintre mașinile vândute luna trecută în Marea Britanie au fost fie pur electrice, fie hibrid. Anul trecut, în Europa de Vest au fost vândute peste 700 de mii de mașini electrice.

Sursa: BBC

Articole similare