Hyundai va înlocui sistemele de baterii de pe 82 de mii de mașini electrice Kona, din cauza riscurilor de incendiu. Costul estimat al operațiunii este de 900 de milioane de dolari.

hyundai-va-inlocui-sistemele-de-baterii-de-pe-82-de-mii-de-masini-electrice-kona,-din-cauza-riscurilor-de-incendiu-costul-estimat-al-operatiunii-este-de-900-de-milioane-de-dolari.

Această rechemare este una dintre primele operațiuni de înlocuire în masă a bateriilor efectuată de un producător auto important. „Este foarte semnificativ atât pentru Hyundai, cât și pentru LG, deoarece suntem în primele etape ale erei vehiculelor electrice. Modul în care Hyundai gestionează acest lucru va crea un precedent nu doar în Coreea de Sud, ci și în alte țări ”, a declarat Lee Hang-koo, cercetător principal la Institutul Coreean pentru Economie și Comerț Industrial.

Hyundai Motor va înlocui sistemele de baterii la aproximativ 76.000 de vehicule electrice Kona construite între 2018 și 2020, inclusiv aproximativ 25.000 vândute în Coreea de Sud. Unele modele Ioniq EV și autobuze Elec City sunt, de asemenea, incluse în rechemare. Costul estimat este de 900 de milioane de dolari, sumă care va fi achitată atât de producătorul de mașini cât și de producătorul de baterii, LG Energy.

Kona EV, cea mai vândută mașină electrică a Hyundai, a fost rechemată în service pentru prima dată la sfârșitul anului trecut, pentru o actualizare a software-ului după o serie de incendii. Unul dintre modelele electrice Kona rechemate în service a luat foc în ianuarie și autoritățile sud-coreene au lansat o anchetă pentru a verifica dacă după prima rechemare în service au fost remediate problemele.

Ministerul Transporturilor din Coreea de Sud a declarat că s-au găsit defecte la unele celule ale bateriei produse la fabrica LG Energy din China, însă Hyundai nu a comentat cauza incendiilor. LG Energy Solution, o divizie a LG Chem Ltd care produce bateriile, a respins rapid criticile.

Au existat aproximativ 15 cazuri de incendii care au implicat Kona EV-11 în Coreea de Sud, două în Canada și câte unul în Finlanda și Austria. Proprietarii Kona și Ioniq sunt sfătuiți să limiteze încărcarea bateriei la 90% din capacitate până la înlocuirea bateriei, a spus Hyundai.

Sursă: Reuters

Articole similare