Canada. Guvernul transmite că nu se simte intimidat de decizia Facebook de a nu mai afișa conținutul jurnalistic în Australia, în contextul în care și Ottawa pregătește o legislație pentru remunerarea jurnaliștilor.

canada-guvernul-transmite-ca-nu-se-simte-intimidat-de-decizia-facebook-de-a-nu-mai-afisa-continutul-jurnalistic-in-australia,-in-contextul-in-care-si-ottawa-pregateste-o-legislatie-pentru-remunerarea-jurnalistilor.

”Țara noastră este în fruntea acestei bătălii, suntem chiar printre primele țări ale lumii care fac asta. Cred că dacă va exista un grup de 10, 15 țări care să adopte măsuri similare, abordarea Facebook va deveni nesustenabilă. Credeți că se va întoarce Facebook împotriva Franței sau Germaniei?”, a declarat Steven Guilbeault, ministrul canadian al Patrimoniului, responsabil cu elaborarea proiectului de lege.

Guilbeault spune că legislația poate urma modelul australian sau pe cel francez, prin care redacțiile negociază cu Google sau Facebook pentru remunerații: ”Lucrăm acum să stabilim care model este mai potrivit pentru țara noastră. Săptămâna trecută am discutat cu omologii mei francezi, australieni, germani și finlandezi, în vederea asigurării unei remunerații corecte pentru conținutul jurnalistic de pe Internet”.

Anul trecut, publicațiile canadiene au cerut guvernului să intervină în conflictul cu Facebook și au avertizat că fără o astfel de legislație, piața ar putea intra în colaps. Atunci, subliniau veniturile importante care ar putea fi obținute în urma unui acord cu compania condusă de Mark Zuckerberg. De asemenea, au atras atenția și în privința fragilității care ar putea caracteriza locurile lor de muncă, mai ales în privința celor din mass-media tipărite, cum sunt ziarele și revistele.

Într-un alt semn de descurajare, Facebook a spus că mai puțin de 4% din conținutul afișat pe rețea este produs de jurnaliști, dar că, totuși, i-a ajutat pe jurnaliștii australieni să genereze aproape 320 de milioane de dolari.

Google, de cealaltă parte, a încheiat până acum 500 de acorduri, la nivel mondial, pentru reglementarea conținutului jurnalistic care apare pe platforma News Showcase, acorduri în valoare de aproape un miliard de dolari. Ministrul canadian al Patrimoniului susține că și această companie este, în continuare, vizată de viitoarea legislație.

Sursa: Reuters.

Articole similare