Adidas va renunța la brandul Reebok din cauza vânzărilor slabe, la 15 ani după achiziția care trebuia să-i permită extinderea pe piața din SUA. Are în vedere mai multe strategii, între care vânzarea sau dezvoltarea Reebok ca brand separat.

adidas-va-renunta-la-brandul-reebok-din-cauza-vanzarilor-slabe,-la-15-ani-dupa-achizitia-care-trebuia-sa-i-permita-extinderea-pe-piata-din-sua-are-in-vedere-mai-multe-strategii,-intre-care-vanzarea-sau-dezvoltarea-reebok-ca-brand-separat.

Pentru Adidas, brandul Reebok nu mai este profitabil. În primul trimestru al acestui an, va fi demarat procesul formal de dezinvestire ca parte a noii strategii de cinci ani, scrie Forbes. Kasper Rorsted, directorul Adidas, a explicat: “Cele două entități vor putea să își atingă mai bine potențialul de creștere, dacă acționează separat. Vom munci din greu în următoarele luni să asigurăm un viitor de succes pentru Reebok și echipa din spatele său”.

Vânzările Reebok au scăzut cu 44% în trimestrul al doilea al anului trecut și de 7% în trimestrul următor, realizând venituri din vânzări de doar 488 de milioane de dolari. Din estimările analiștilor consultați de Reuters, vânzarea brandului ar putea fi făcută pentru un miliard de dolari, deși Adidas a plătit în 2006 peste 3,8 miliarde de dolari pentru a-l include în portofoliu. Reuters mai notează că popularitatea acestuia este totuși în creștere în rândul femeilor, după colaborările cu mai multe celebrități. 

Adidas își va concentra atenția pe propriul brand, care a reușit să se mențină în fața Nike pe piața americană, mai ales în urma parteneriatelor cu Kanye West, Beyonce sau Pharrell Williams.

Surse alternative: Forbes, Reuters.

Articole similare